وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز به مناسبت روز جهانی مسجد

  • ۴۶۷
بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز به مناسبت روز جهانی مسجد

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه روز جهانی مساجد

سال 1398 استان البرز


إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ سوره توبه 18

در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران به این اجلاس پیشنهاد کرد تا سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی در سی و یکم مرداد ماه سال 1348 توسط اسرائیل به عنوان روز جهانی مساجد تعیین شود که مورد پذیرش قرار گرفت.

جمهوری اسلامی ایران هر ساله با برگزاری همایشی تحت عنوان روز جهانی مسجد با حضور تعدادی از شخصیتهای مدعو خارجی و داخلی اقداماتی در این ارتباط انجام می‌دهد که از این حیث جای تقدیر و سپاسگذاری دارد.

امروزه توجه جدی به امر مسجد در میان جوامع اسلامی منشا تحولات عظیمی است و نیز تحولات و  حرکت‌هایی که در سرزمین‌های اسلامی در  حال شکل‌گیری بوده و خواستگاه این تحولات از مساجد می‌باشد همین امر نشان از اهمیت و توجه جدی تر به مقوله مسجد با نگاه فرا کشوری و جهان اسلامی را می‌طلبد.

صهیونیست ها قریب به 1200 مسجد را در فلسطین اشغالی تخریب کردند و مردم را به خاک وخون کشیدند. گروه کفیری داعش بیش 1300 مسجد و مدرسه دینی و حسینیه و میراث دینی و بارگاه در استان موصل را تخریب کردند. ضدیت صهیونیست‌ها و داعش با مساجد، همچنین ضدیت آل خلیفه و آل سعود با این اماکن مقدس نشان می‌دهد که خواستگاه هر دو یکسان است و هر دو گروه از بالندگی نقش مساجد در جوامع اسلامی می‌ترسند.

شکی وجود ندارد که چشمه زلال و فیاض مبارزه علیه باطل در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام و مسلمین، از مسجد جوشیده، چه آن که به طور خاص در جریان انقلاب اسلامی نیز همین مکان مقدس الهی بود که توانست به قیام مردم ایران که به برقراری حکومت اسلامی انجامید، نیرو و توانی صد چندان ببخشد. ازجمله ترفندهای استعمار و دشمنان داخلی و خارجی برای محو اسلام، خاموش کردن چراغ و رونق مساجد بوده است و الان نیز تمام سعی و تلاش دشمنان در خلوت کردن مساجد به عنوان پایگاه ضد استکباری است. وتمام همت باید در جهت ایجاد  عمران وآبادی معنوی مساجد باشد و مساجد خویش را به یک مسجد طراز اسلامی با کارکردهای ارزشمند ارتقا دهیم تا منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد .

از طرفی برنامه های روز جهانی مساجد باید به دنبال یک کار ویژه با رویکرد بین‌المللی باشد و انتظار داریم مثل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که تمام مسلمانان و ملل آزاده جهان در قالب روز قدس بر علیه صهیونیست ها به خروش می آیند  و نفرت خویش را به صهیونیست ها ابراز می کنند در روز جهانی مساجد نیز بی حرمتی صهیونیستها به مسجد الاقصی را باید تبدیل به خروشی دیگر بر علیه صهیونیست ها بنمائیم. لذا بر علما و اندیشمندان جهان اسلام فرض است تا جهت هدایت خروش جهان اسلام بر ضد صهیونیسم  و ایادی استعماری آنان در منطقه با ارائه نظرات و ارائه راهکارهای مناسب روز جهانی مساجد را بین المللی بنمایند تا جهان اسلام در چنین روزی خروش و خشم خویش را با بانگ تکبیر از تمام  مأذنه ها در تمام کشورهای اسلامی سر داده تا نسخه دوم روز قدسی دیگر ساخته شود و یک روز ضدصهیونیستی باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.