وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

همایش بزرگ فعالان مسجد و طلایه داران تبلیغ و تقدیر از برترین ها برگزار شد+تصاویر

  • ۴۷۹
همایش بزرگ فعالان مسجد و طلایه داران تبلیغ و تقدیر از برترین ها برگزار شد+تصاویر

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز، همایش بزرگ فعالان مساجد و طلایه داران تبلیغ با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرج، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز با دعوت از ائمه محترم مساجد استان البرز، فرماندهان پایگاه بسیج و رئیس کانون فرهنگی هنری مساجد، عصر روز سه شنبه 98/6/5 در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار گردید.

در این همایش پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به بیان گزاش عملکرد این مرکز در حوزه های مختلف پرداختند.

ایشان به بیان اهمیت مسجد در دیدگاه امام و بیان مقام معظم رهبری و فلسفه روز جهانی مسجد پرداختند و در ادامه به بیان مشکلات و سختی های ایجاد شده در این مرکز در طول 5 سال فعالیت مرکز اشاره کردند.
ایشان افزودند: این مرکز در روزهای نخستین فعالیت خودش با دو نفر کار خودش را شروع کرد و بدون هیچ پیش زمینه مادی و معنوی و تجربی و در یک مکان صد متری در روزهای نخستین کار خود را شروع کردند و اکنون به یک ساختمان سه طبقه و مجهز به همراه پرسنل متخلق و کارآمد بعنوان محلی برای رجوع مردم و روحانیون برای حل مشکلات و توسعه مساجد رسیده است.

ایشان به انجام ریل گذاری های مهم و بلند مدت در این مرکز به منظور ساماندهی و توسعه و رساندن به افق مسجد طراز اسلامی اشاره نموده و برای نمونه به امور همچون تدوین اساسنامه مرکز، تدوین شرح وظایف مرکز، تدوین شرح وظایف ارکان مسجد، ایجاد مناطق 14 گانه و حوزه بندی امور مساجد در سطح استان، فعال نمودن ائمه جمعه استان بعنوان نماینده ما در انجام امور مساجد و ایجاد شبکه منسجم از مسجد به امام جمعه هر منطقه و در نهایت به مرکز اصلی امور مساجد از گام های بسیار دشوار و در عین حال مهم برشمردند.

از جمله فعالیت های مهم دیگر برگزاری همایش های بسیار زیاد و متعدد در زمینه آموزش و توجیه خدام تمامی مساجد استان، همایش و آزمون های علمی و تحصیلی برای ائمه مساجد، جلسات با تمامی مدیران و مسئولات شهری و استانی در زمینه استفاده از پتانسیل ها برای مساجد و به رسمیت شناساندن این مرکز در میان ارگان ها، جلسات مختلف جهت هماهنگی های لازم با مدیران مناطق و حوزه های امور مساجد در شهرستان ها، تدوین آئین نامه نظام مالی، آئین نامه فنی مهندسی ، آئین نامه حقوقی برای مساجد و اختصاص واحدهای مجزا در همین خصوص در مرکز به عنوان حل و فصل رجوع مناقشات و توسعه مساجد و همچنین احداث مساجد متعدد در سطح استان گوشه ای از فعالیت های پر ثمر مرکز بود که در سایه توجه نماینده محترم ولی فقیه با تمام مشکلات محقق گردید.

ایشان در مسئله صدور احکام تاکید کردند: از موارد مهمی که مرکز باید به آن می پرداخت ایجاد بانک اطلاعات از مساجد و ائمه مساجد و آموزش و تقویت علمی ایشان بود که از 1008 مسجدی که تاکنون شناسایی شده در سطح گستردگی استانی حدود 500 حکم امامت برای ائمه محترم صادر شده و بر تلاش حداکثری صدور و تحویل احکام ائمه محترم و تودیع و معارفه ایشان بصورت رسمی با حضور رئیس مرکز یا نمایندگان که مدیران و ائمه جمعه بودند صورت می گرفت.

صدور حکم برای امناء مسجد، تشکیل هیئت صلح و سازش، شبکه سازی، استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و ارتباطات و راه اندازی سایت رسمی مرکز و حضور در شبکه های اجتماعی داخلی همچون ایتا، سروش، آپارات و... و اطلاع رسانی های متناوب، استفاده از ظرفیت صدا و سیما شبکه استانی البرز، جوان گرایی، توانمند سازی و تقویت جایگاه امام در مساجد، اعزام مبلغین در مساجد و موارد متعدد دیگر از گزارش رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بود.

در ادامه همایش رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان البرز حجت الاسلام ولایی و نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرج به بیان سخنان خود پرداختند.

گفتنی است در پایان همایش از برترین امام مسجد، برترین فرمانده پایگاه بسیج و برترین رئیس کانون فرهنگی مسجد در استان البرز تجلیل به عمل آمد.


گزارش تصویری










نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.