وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

بازی‌های گروهی و اردویی

  • ۴۳۱
بازی‌های گروهی و اردویی

همه می‌دانند که بازی در شکل‌گیری شخصیت کودک چه نقش بسزایی دارد و نمی‌توان براحتی از کنار آن گذشت و اجازه داد کودک به هر گونه بازی مشغول شود. نکته مهم‌تر، تلاش غرب برای ساخت بازی‌هایی است که در عمق آن اسلام را زیر سوال برده است و با اعتقادات قشر جوان و نوجوان ما سر جنگ دارد.

دوران کودکی ما پر بود از بازی‌های جذاب و کم‌هزینه و شیرین که هنوز خاطرات آن بازی‌ها در ذهنمان حک شده و دلچسب است. اما در دنیای امروز که فضای مجازی با آن هیاهو و جذابیت، ذهن و روح بچه‌های این سرزمین را پر کرده است، نیاز داریم که بازی‌هایی جدید و جذاب و مناسب ذائقه کودکان و نوجوانان طراحی شود.
همه می‌دانند که بازی در شکل‌گیری شخصیت کودک چه نقش بسزایی دارد و نمی‌توان براحتی از کنار آن گذشت و اجازه داد کودک به هر گونه بازی مشغول شود. نکته مهم‌تر، تلاش غرب برای ساخت بازی‌هایی است که در عمق آن اسلام را زیر سوال برده است و با اعتقادات قشر جوان و نوجوان ما سر جنگ دارد.

 

حجت‌الاسلام جزایری از جمله افرادی است که به این مهم توجه کرده است و در همین رابطه کتاب"بازی‌های گروهی و اردویی" را نگاشته است. 

 

شناسنامه

 

عنوان کتاب: بازی‌های گروهی و اردویی

مولف کتاب: سید محمدطاهر جزائری

سال چاپ: سال1394

ناشر کتاب: نیلوفران

 

مجموعه حاضر که از سری کتاب‌های تربیتی و آموزشی موسسه فرهنگی تربیتی طلیعه‌داران ظهور است که با قابلیت اجرا در محیط‌های باز در چهاربخش برای نوجوانان طراحی شده است.

 

معرفی کتاب
موسسه طلیعه‌داران ظهور با انجام یک آسیب‌شناسی در داخل مجموعه‌های فرهنگی و مسجدی، به این نتیجه رسید که در زمینه انجام بازی‌ها و سرگرمی‌های مفید و تربیتی برای بچه‌ها و نوجوانان خلأ بزرگی وجود دارد. از این رو حجت‌الاسلام و المسلمین جزائری، با توجه به تجریه‌ای که در زمینه فعالیت‌های فرهگی داشتند به جمع‌آوری بازی‌های موجود و طراحی بازی‌های سازنده و پرمحتوا در این زمینه پرداختند.
کتاب حاضر در چهارفصل تدوین شده است.

1.اهمیت و ضرورت بازی برای کودکان و نوجوانان
2.معرفی بازی‌ها
3.سوال‌های هوش، دینی و بازی های جدولی
4.مکان‌های پیشنهادی برای انجام بازی ها
 
در طی این فصول، به این نکته اشاره شده است که چگونه می‌توان در فضاهای باز مثل پارک و اردو یا محیط‌های بسته همچون سالن مسجد یا مدرسه، فعالیت و بازی داشت. مولف بر این باور است که ذیل بازی می‌توان برای کودکان و نوجوانان آموزش را لحاظ کرد و صفات و روحیاتی مانند شجاعت، صبر و همچنین مضامین اخلاقی را به شیوه مستقیم و غیرمستقیم آموزش داد.
هدف کتاب "بازی‌های گروهی و اردویی" آن است که مبلغین را یاری نماید تا در ورود به اماکن آموزشی و فرهنگی همچون مسجد و مدرسه بتوانند برنامه‌ها و سرگرمی‌های شاد و در عین حال مفید و سازنده داشته باشند. به گفته حجت‌الاسلام جزائری، این کتاب مجموعه‌ای از تجارب ارزشمند فرهنگی و اردویی است که توسط خود ایشان جمع‌آوری شده است.

 

برشی از کتاب

بدون شک یکی از راه‌های تربیت از طریق بازی می‌باشد. بازی زمانی مناسب است که تنها یک بخش از تربیت را تشکیل داده و کمکی برای پیشبرد اهداف مادی و معنوی باشد، اما نباید این سرگرمی‌ها به حدی گسترش یابد که تمام عرصه‌های تربیتی را تحت پوشش خود قرار دهد. تحقیق در منابع اسلامی ما را به این نتیجه می‌رساند که اگر تفریح و سرگرمی به حدی باشد که موجب غفلت انسان از خداوند و دوری از هدف اصلی زندگی نشود و نیز رفتارهای حرامی در جریان این سرگرمی‌ها وارد نشود نه تنها منعی از آن وجود ندارد بلکه از منظر قرآن و روایات چنین تفریحاتی کاملا مورد تایید بوده و نقش آن در تربیت انکار ناپذیر می‌باشد.

 

تهیه کتاب

جهت خریداری این اثر ارزشمند می‌توانید به سایت موسسه طلیعه‌داران ظهور و یا با شماره مرکز پخش 09168188272 تماس حاصل فرمایید.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.