وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

طرح سراسری هر مسجد یک حقوقدان در کرج رسما آغاز به کار کرد | پاسخ به چرایی اجرا این طرح +تصاویر

  • ۳۹۵
طرح سراسری هر مسجد یک حقوقدان در کرج رسما آغاز به کار کرد |  پاسخ به چرایی اجرا این طرح +تصاویر

 حجت‌‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در جمع خبرنگاران در مورد اجرای طرح سراسری هرمسجد یک حقوقدان، اظهار داشت:  اجرای این طرح دو هدف عمده را دنبال می‌کند که یکی ارتقای آگاهی‌های حقوقی مردم و دیگری مشاوره دادن به مردم در پرونده‌های قضایی است.

وی افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح این است که پروندها مسیر غلطی را طی نکنند و کسانی که شاکی هستند برای پیگیری امور مسیر درستی را طی کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه پیش‌بینی کاهش پروندهای قضایی  بعد از اجرای این طرح در حال حاضر قابل اندازه گیری نیست، بیان کرد: این موضوع به میزان استقبال مردم از اجرای این طرح بستگی دارد و باید دید که مردم برای استفاده از این طرح چه زمانی مراجعه میکنند.

‌صادقی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در اجرای این طرح و افزایش آگاهی مردم از مزایای این طرح دارند،عنوان کرد: اگر مردم قبل از هر شکایتی با مراجعه به مساجد مشاوره لازم را بگیرند حداقل 6 تا 7 ماه کارشان  جلو می افتد و تعداد آن 80 درصدی که در دادسرا رد شکایت می‌شود کاهش پیدا می‌کند، به کسانی که شکایت جدی دارند رسیدگی بهتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فرایند آغاز این طرح در سراسر کشور آغاز شده است، تصریح کرد:  برخی استان‌ها برای اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان  به تدریج شروع کرده‌اند و در برخی از استان‌ها این طرح همراه با طرح صلح و سازش و عذرخواهی به خاطر خطایی که انجام داده‌اند در حال اجرا‌ست.

‌صادقی با بیان اینکه  برخی حاضرند که به خاطر خطایی که انجام داده‌اند عذرخواهی کنند، گفت: هدف اجرایی این طرح این است که بین مردم صفایی بیشتری ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه  طرح هر مسجد یک حقوقدان  در دیگر مساجد استان البرز اجرایی می‌شود،بیان کرد: اهداف این طرح این است که  افراد بتوانند از مشاوره‌های حقوقی استفاده کرده و مشورت‌های لازم را دریافت کنند.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح این است که در صورتی که مشکلی حقوقی یا کیفری برای فردی به وجود بیاید قبل از  طرح در محاکم قضایی با مشاوران حقوقی مطرح شود،گفت: ظرفیت مشاوران ظرفیت بسیار خوبی است که باید برای کاهش پروندهای قضایی از آن استفاده کرد.

 وی گفت: شاید در واحدهای قضایی دادگستری وقت زیادی برای رسیدگی نباشد که به همین منظور می‌توان از ظرفیت مشاوران بهره برداری کرد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.