وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

مسجد طراز اسلامی از منظر امام و رهبری

  • ۷۷۷
مسجد طراز اسلامی از منظر امام و رهبری

این کتاب در چهار فصل «اهمیت و جایگاه مسجد»،«چیستی مسجد طراز اسلامی»، «چگونگی مسجد طراز اسلامی» و «امام جماعت طراز اسلام» تنظیم شده است.

 

مساجد «کرامت» «امام حسن(ع)» و «میرزا جعفر» شهر مشهد، در سال های 1350 تا 1353 شاهد هزاران نفری بودند که برای شرکت در نماز جماعت و سخنرانی‌های تفسیری و اعتقادی بعد از آن به مسجد می‌آمدند. امام جماعت و منبری آن روزهای آن مساجد، این روزها رهبر انقلاب اسلامی است و حالا اگر درباره ویژگی‌های مسجد و امام جماعت سخن می‌گوید، علاوه بر جایگاه رهبری،می‌توان مطمئن بود که خود تجریه‌ای درخشان در این حوزه داشته است.

 

وقتی می‌گوییم همه افراد، یعنی از نمازگزار ساده و خادم و اعضای هیئت امناء گرفته تا امام جماعت که مهمترین رکن یک مسجد است. بنابراین شما حتی اگر فقط به عنوان یک نمازگزار در مسجد حاضر می‌شوید و در هیچکدام از بخش های مختلف آن مسئولیتی ولو کوچک هم ندارید، با خواندن این کتاب می‌توانید حضور مفید و کامل‌تری در مسجد داشته باشید.

 

اما همان طور که گفته شد، امام جماعت مهمترین رکن یک مسجد است و حضور و نحوه فعالیت او در مسجد است که به تکامل یا تنازل مسجد می‌انجامد. از این رو فصل «امام جماعت طراز اسلامی» را می‌توان مهمترین فصل این کتاب دانست.

 

«پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌ای داشته باشد

 

«امامان جمــاعت اگــر خود بر اثر کهولت و غیره نمی توانند وظیفه رابطه و انس و راهنمایی را برای نمازگزاران بویژه جوانان فراهم کنند،در کنار خود فضلای جوان و پرنشاط را به کار گیرند و آنان در کار با خود شریک سازند

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.