وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

نشست هم اندیشی با ائمه جماعات برتر و دبیر بنیاد غدیر درخصوص طرح نهج البلاغه خوانی در مساجد

  • ۴۶۰
نشست هم اندیشی با ائمه جماعات برتر و دبیر بنیاد غدیر درخصوص طرح نهج البلاغه خوانی در مساجد

 به گزارش روابط عمومی «مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز»، سه شنبه شب در سالن کنفرانس امور مساجد با حضور سرپرست امور مساجد و معاونت فرهنگی به همراه تعدادی از ائمه برتر و فعال، درخصوص هم اندیشی در آغاز طرح نهج البلاغه خوانی در مساجد برگزار شد. در این جلسه سرپرست امور مساجد حجت الاسلام حسین منطقی سعادتی ضمن خوش آمدگویی به مدعوین از اهمیت و فضیلت و ارزش سخنان حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره نموده و افزودند: امور مساجد بخاطر جایگاه و رسالت خود بر خود لازم دید به عنوان پرچم دار گسترش و تعمیق این فرهنگ شایسته، این طرح را در مساجد خود با برنامه ریزی درست در گام های مختلف تا فراگیری در سطح استان توسط ائمه مساجد شروع نماید.

حجت الاسلام زارعی نژاد ضمن تبیین اهمیت جایگاه نهج البلاغه و خلأ آن در میان جلسات و گفت و گو های فرهنگی، درباره گزارش فعالیت تیم نهج البلاغه خوانی در این خصوص و مشارکت اقشار مختلف در سطح استان افزودند: الان در کشور، استان البرز بعنوان فعال ترین بخش در زمینه پژوهش و برگزاری کارگاه نهج ابلاغه خوانی و تربیت مربی، نسبت به بقیه استان ها فعالیت می کند و با تمام این فعالیت ها هنوز فضای کار بر گسترش این حلقه و فعال کردن ظرفیت های مهم مغفول مانده احساس می شود که می طلبد مساجد در این زمینه تدریجا به توسعه این گفتمان روی آورد.

در ادامه ایشان از محصولات طرح نهج البلاغه خوانی رونمایی کرده و از ویژگی های در دسترس بودن، ارزان سازی، ساده سازی و تنوع محصول متناسب با گروه های سنی مختلف اشاره نمودند.

همچنین حجت الاسلام فتحی دبیر بین المللی بنیاد غدیر و با بیان گسترش نهضت مطالعه نهج البلاغه و همچنین تبیین محصولات تولید شده از این کتاب. از مدعوین گرامی مشارکت و گسترش این فعالیت را خواستار شدند. در پایان جلسه ائمه جماعات به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود درخصوص این طرح پرداختند. 






نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.