وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

مساجد معرفی شاخص‌های انتخاب اصلح را به روزهای پایانی موکول نکنند/برای تک تک ثانیه حضور مردم در مسجد برنامه ریزی کنید

  • ۳۱۳
مساجد معرفی شاخص‌های انتخاب اصلح را به روزهای پایانی موکول نکنند/برای تک تک ثانیه حضور مردم در مسجد برنامه ریزی کنید

 به گزارش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی در گفت‌ و ‌گو با شبستان با بیان اینکه سخن گفتن درباره به‌روز شدن مساجد به معنای فاصله گرفتن از سنت های حسنه این خانه های خدا نیست، اظهار کرد: مسجد بیش از هر چیز باید پایگاه عبادت و کانون نشر معارف قرآن و اهل بیت (ع) باشد.

 

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند: «هر گونه توقفی در مسجد لغو و بیهوده است، مگر برای سه دسته؛ کسی که پس از نماز به تلاوت قرآن می ‌پردازد، آنکه سرگرم ذکر و یاد خدا است و کسی که به مباحثات علمی اشتغال داشته باشد.» بنابراین دست اندرکاران مساجد باید برای بهینه سازی تک تک ثانیه های حضور مردم در مساجد برنامه ریزی کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد از آغاز ظهور اسلام با مسائل سیاسی آمیخته شده است، گفت: زیرا اسلام، دینی است که در در آن ارتباطی مستقیمی بین اعمال عبادی و فعالیت های سیاسی وجود دارد که نماز جمعه نمونه ای از آن است، بر همین اساس، بسیاری از کارکردهای مغفول مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیا شدند که نقش آفرینی در حوزه انتخابات از مهم ترین جلوه های این حقیقت است.

 

مهدوی کنی با اشاره به تغییر ساختار جامعه روحانیت مبارز و برگزاری انتخابات در هر منطقه در راستای تشکیل شورای مناطق این تشکل سیاسی، اضافه کرد: این کار برای افزایش پویایی این جامعه و با محوریت مساجد انجام شده است. اکثریت انتخابات مناطق مختلف شوراهای جامعه روحانیت مبارز در مساجد انجام شد و در بسیاری از موارد، ائمه جماعات مساجد با کسب اکثریت آرا به عضویت این شورا درآمدند.

 

وی افزود: جامعه روحانیت مبارز در عرصه انتخابان نیز معتقد به محوریت مساجد در معرفی و تبیین شاخص های نامزدهای صالح است زیرا مردم تعامل مستمر و روزانه با ائمه جماعات مساجد دارند و در هر انتخابات، بیش از هر فردی برای انتخاب نامزدها، به این دسته از روحانیون مراجعه می کنند.

 

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطرنشان کرد: مساجد فعالیت برای معرفی شاخص های مدنظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات را به روزهای پایانی موکول نکنند و از اکنون، مردم را به حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند و با دعوت از کارشناسان خبره، به شبهات در این حوزه پاسخ دهند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.