وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

اخلاق شفاهی امام مسجد حضرت جبرئیل

  • ۵۸۲
اخلاق شفاهی امام مسجد حضرت جبرئیل

به گزارش پایگاه امور مساجد استان البرز،اخلاق عملی چیزی فراتر از اخلاق علمی امام مسجد مورد توقع و انتظار نوجوانان و جوانان بچه های مسجدی است.

روحانی فعال باید به نمونه الگو واقعی و برتر یعنی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام به تناسب شرایط و اقتضائات رفتار و کردار متناسب با آن را از خود بروز و ظهور دهد. عملی که برخاسته از تهذیب نفس امام مسجد است قطعا بر دل های تشنه نوجوانان می نشیند و این تمام رسالت امام طراز در مسجد طراز انقلاب اسلامی است.

حاج آقا حیدری امام مسجد حضرت جبرائیل واقع در بلوار انقلاب رجایی شهر، توانسته با وفاداری به این اصل مهم به جذب نوجوانان و جوان دست یابد.

اخلاق شفاهی اقتضاء می کند توزیع زمان امام مسجد به تناسب سنین و شرایط مخاطبین صورت پذیرد. اتفاقی که این نگاه و بینش را در ذهن نمازگزاران شکل دهد که بگویند: "ماشالله حاج آقا حواسش به همه کس و همه چی هست.."


یه وقت هایی این اخلاق شفاهی اقتضاء می کند امام مسجد بخاطر نهادینه کردن یک بینش سیاسی دینی در ذهن نوجوانان و جوانان، خود با حضور و مشارکتش تبلیغ عملی کند مثل سنت رفتن به نماز جمعه که با با همراهی امام و نمازگزاران، ضمن داشتن خاطره خوش، به یک وظیفه دینی در اذهان تبدیل می گردد.

مشارکت امام مسجد در رفتن به نماز جمعه با بچه های محل



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.