وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

مساجد باید تبدیل به سنگر مقابله با شبیخون فرهنگی شوند

  • ۶۱۱
مساجد باید تبدیل به سنگر مقابله با شبیخون فرهنگی شوند
به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی که مهمان ویژه یکصد و شصت و نهمین جلسه مجمع معتمدین شهر کرج بود، طی سخنانی با بیان اینکه مساجد باید کانون حضور جوانان باشد، گفت: مسجد به قدری مهم است و قداست دارد که مشرک حق ندارد مسجد را تأسیس و یا آن را تعمیر کند.

وی با تاکید بر اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند باید در مساجد فعالیت سیاسی وجود داشته باشد اما سیاسی کاری نشود، گفت: مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری آن باید به محلی برای رجوع مردم تبدیل شود و هر فردی لیاقت‌هایی که دارد و هر کاری که بلد است به خدمت بپردازد تا موجب وحدت بیشتر مردم باشد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز ادامه داد: حضور پررنگ معتمدین محلات در مساجد موجب ترغیب جوانان و نوجوانان برای حضور بیشتر در این مکان مقدس می شود؛ چرا که معتمدین نزد مردم از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار هستند و ترویج فرهنگ نماز باید به عنوان یکی از رئوس کاری این عزیزان مد نظر قرار بگیرد.

وی اذعان داشت: با توجه به اهمیت و محوریت مساجد در رفع مشکلات مردم، انتظار می رود که بخشی از جلسات مجمع معتمدین شهر کرج در مساجد برگزار شود تا مسئولان با حضور در این مکان مقدس، بیش از پیش در جریان نیازها و کمبودهای آنها قرار بگیرند و در راستای رفع آنها آستین همت بالا بزنند.

حجت الاسلام سعیدی نقش مساجد در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی همچنین پیروزی رزمندگان اسلام علیه رژیم بعثی صدام در هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و عنوان کرد: مساجد در این روزهای سرنوشت ساز به کانون وحدت و همبستگی بین گروه های مبارز و انقلابی تبدیل شده و صدها هزار رزمنده با ثبت نام در مساجد، آمادگی خود را برای حضور در جبهه های جنگ اعلام کردند. 

در بخش های دیگری از این دیدار، اعضای مجمع معتمدین شهر کرج به بیان دیدگاه های خویش در حوزه های مرتبط با مساجد پرداختند و خواستار توجه بیشتر مسئولان نسبت به نیازها و کمبودهای این مکان مقدس شدند؛ چرا که امام (ره) در فرمایش تاریخی خود فرموده اند؛ «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید.»

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.