وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

هشتمین همایش همایش ائمه مساجد استان البرز برگزار شد

  • ۵۰۶
هشتمین همایش همایش ائمه مساجد استان البرز برگزار شد
به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز، آیت‌الله حسینی همدانی امروز دوشنبه در گردهمایی ائمه مساجد استان  که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با تأکید بر اینکه اهمیت مسجد بر کسی پوشیده نیست، گفت: مسجد جایگاه ویژه و خاصی در نظام بشری دارد که اسلام آن را توصیه کرده و خانه خدا می‌داند.

وی در ادامه بابیان اینکه مسجد محل اجتماع مسلمین و انسان‌های باایمان حول محور ذکر است، اظهار داشت: کارکردهای فروان علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای مسجد منظور است و باید با بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب توجه شود که مسجد تراز انقلاب اسلامی در فرهنگ دینی ما چه ویژگی‌هایی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز روحیه تقوا، بندگی و ایمان را عامل را پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آن بنیان و ریشه‌ای که انقلاب اسلامی را پیروز کرد روحیه تقوا، بندگی خدا و ایمان بود که در مسجد رشد و نمو پیدا کرد لذا  با مسجد مخالف‌اند و می‌خواهند آن را از کار بی اندازند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه برخی مساجد را به سمت سکولار شدن پیش می‌برند تصریح کرد: مسجد باید دانشگاه باشد و حلقه‌های درس در آن تشکیل شود، مسجدی که یکی دو ساعت در طول شبانه‌روز باز باشد فایده‌ای ندارد و اثرگذار نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: مسجد باید پویا و فعال باشد که نمود این زنده  بودن اقامه باشکوه نماز در مسجد است؛ جلوه گری نماز در مسجد باید مهم‌ترین مسئله مسجد باشد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه امام  مسجد باید بانشاط‌ترین فرد مسجد باشد گفت: امام مسجد نباید مسئولیت اجرایی سنگین داشته باشد چراکه باید بیشتر زمان خود را به امور مسجد اختصاص دهد تا اثرگذاری مناسب داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی مهم‌ترین کار مسجد را اقامه نماز دانست و خاطرنشان کرد: نماز باید بزرگ شمرده شود و اهمیت ویژه‌ای به آن داده شود.

وی با تا کید بر اینکه امام مسجد باید با مردم زندگی کند و برای اقشار مختلف جلسات مختلف داشته باشد گفت: امامی که در مسجدش برای مردم مسئله و اعتقادات را بیان نمی‌کند و فقط نماز می‌خواند، عدالت او زیر سؤال می‌رود و نمی‌شود به او اقتدا کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه هر مسجد باید مرکز فعالیت‌های اجتماعی هر محله باشد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای مسجد حل معضلات اجتماعی محلات و خانواده‌ها می‌باشد که باید این آفت ها و آسیب‌ها را بررسی و برای آن راهکار ارائه دهد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.