وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

جلسه با مدیران حوزه و نواحی استان البرز + تصاویر

  • ۴۱۶
جلسه با مدیران حوزه و نواحی استان البرز + تصاویر

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز ، عصر امروز در محل سالن جلسات امور مساجد استان، جلسه ای با مدیران حوزه و نواحی استان البرز برگزار شد.
حجت الاسلام سعیدی ضمن خوش آمدگویی و تبریک دهه ولایت به بیان ضرورت توجه و ضرورت احیاء غدیر در استان البرز به بیان نمونه ای از فعالیت های ائمه جمعه برخی مناطق در سال گذشته همچون نمایش کاروان غدیر، خطبه خوانی و برگزاری مسابقه و اهدایای هدایا، خواندن عقد اخوت و نورافشانی منطقه با هماهنگی شهرداری اشاره نمودند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز از تکریم خانواده های معظم سادات شهداء و جانباز به عنوان ایده فعالیت غدیریه ائمه مساجد برشمردند.


ایشان از جمله موارد پر ضرورت برای عموم مردم، برگزاری کارگاه غدیر شناسی به منظور قوت بخشی استدلال جامعه در اثبات تفکر ولایت و غدیر اشاره نموده و افزودند: این فعالیت ها علاوه بر تعمیق قعالیت های فرهنگی می تواند زمینه خوبی برای شروع کلاس های نهج البلاغه خوانی در بین مردم خصوصا کانون های فرهنگی مساجد و پایگاه بسیج بعنوان محور فعالیت فکری و فرهنگی تلقی شود.


در ادامه به بیان نکته عدم تداخل فضاسازی مناسبت غدیر با فضاسازی محرم بوده که مدیریت این مساله را توسط ائمه جمعه و ائمه جماعات دانستند و افزودند: این عمل درست نیست که هنوز وسط برگزاری غدیر برخی هیئات و تکایا در حال تکمیل سازه ها و نصب سیاهی هستند که امری مذموم است چراکه می توان از همین سازه ها در ایام غدیر بعنوان ایستگاه صلواتی و غرفه های فرهنگی استفاده کرد و در محرم آن را برای عاشورای حسینی تجهیز نمود. ما باید در شادی اهل بیت خرسند و شاد و در حزن آنها محزون باشیم.


در ادامه جلسه حاضرین به بیان نقطه نظرات خود و همچنین هماهنگی برای مناسبت روز جهانی مسجد و مشکلات هر منطقه و حوزه پرداختند.



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.