وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

ائمه جماعات مساجد البرز گزینش می شوند

  • ۴۶۴
ائمه جماعات مساجد البرز گزینش می شوند

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سعیدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کرج، با گرامیداشت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: روز جهانی مسجد سالگرد به آتش کشیدن قبله اول مسلمانان یعنی مسجدالاقصی به دست رژیم اشغالگر قدس است. این غده سرطانی به محل معراج پیامبر اسلام (ص) در این روزهتک حرمت کردند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز با تأکید بااینکه مسجد در اسلام از مهم‌ترین بناها محسوب می‌شود، گفت: قرارگاه فرماندهی نظام اسلامی مسجد است و هر چیزی که بخواهد مساجد را زیرسوال ببرد و از رسالت اصلی آن منحرف کند، اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه مسجد باید وظیفه هدایت حکومت‌داری اسلامی را بر عهده داشته باشد، گفت: تمام‌کارهای پیامبر اسلام (ص) نظیر فعالیت‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از مسجد شروع می‌شود و باید مردم در نظام اسلامی مساجد را تکریم کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه جریان مشروطیت از مساجد آغازشده است، گفت: در زمان تحریم تنباکو شبکه مساجد بود که فتوای میرزای شیرازی را به مردم رساند که از اهمیت مسجد در  بلاد اسلامی خبرمی دهد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای ائمه جمعه البرز

مشاور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به وضعیت مساجد البرز، گفت: یکهزارو ۹ مسجد در استان البرز وجود دارد. مهم‌ترین ویژگی مساجد استان وجود خیرین مسجد ساز است و این مهم نشان از اهمیت این مسئله نزد شهروندان البرزی دارد.

وی با گلایه از شهرک‌های استان که مسجد در آن وجود ندارند، گفت: باید توازن ساخت مساجد در استان رعایت شود و این‌گونه نباشد که در یک محله سه مسجد وجود داشته باشد و جایی دیگر مسجدی نداشته باشد.

حجت‌الاسلام سعیدی با تأکید بااینکه ائمه جمعه مساجد باید انقلابی باشند، افزود: باید امام جماعت مسجد اهل تقوا، دین‌دار، به‌روز و انقلابی باشد تا در مسجد و محله الگو قرار گیرد.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه ۲۰۰ ائمه جماعات استان توسط علمای استان مورد گزینش قرارگرفته‌اند، گفت: امام جماعت مسجد باید در تراز انقلاب باشد، سه نوبت نماز جماعت را اقامه کرده و به مشکلات محله رسیدگی کند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان البرز مدیریت مسجد را نوعی تخصص اسلامی دانست و افزود: برای ائمه جمعه دوره‌های جدید آموزشی در نظر گرفته‌شده است در این دوره‌ها مهارت‌های فرهنگی، آموزشی و سیاسی آموزش داده می‌شود.

روند مدیریت مسجد در اختیار ائمه جمعه قرار گیرد

وی در ادامه با انتقاد از اینکه مدیریت برخی از مساجد البرز در اختیار امام جماعت نیست، گفت: در استان متولیان خود خوانده‌ای در این زمینه وجود دارد، باید روند مدیریت در اختیار امام جماعت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سعیدی با تأکید بر اینکه پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی باید در هیئت‌امنای مساجد حضوری فعال داشته باشند، گفت: فرماندهان پایگاه‌های بسیج و روسای کانون‌های فرهنگی باید به عضویت هیئت‌امنای مسجد درآیند. حضور بانوان در حوزه مدیریتی مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه قانون جدید به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بااینکه تودیع و معارفه امام جماعت مساجد بر عهده شورای سیاست گزاری امور مساجد است، افزود: با دستگاه‌های مختلف نظیر سپاه پاسداران، اوقاف و امور خیریه تفاهم‌نامه‌هایی منعقدشده است که هماهنگی لازم را برای مدیریت محله انجام گیرد.

وی بابیان اینکه باید مساجد رونق پیدا کند، گفت: باید در استان البرز ۱۰۰مسجد جدید ساخته شود تا به میانگین توسعه مساجد برسیم.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.