وب سایت رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز

کرج - میدان توحید - بلوار امام زاده حسن - مصلی کرج

آئین‌نامه مالی مساجد استان البرز تدوین شد

  • ۶۱۸
آئین‌نامه مالی مساجد استان البرز تدوین شد
حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی عصر دیروز در در پاسخ به خبرنگار ما، اظهار داشت: بعد از اینکه مقرر شد تا مرکز رسیدگی به امور مساجد زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تشکیل شود، برای نخستین بار در کشور شورای هماهنگی در البرز تشکیل شد.

وی افزود: این شورا بزرگترین نهادی است که برای مساجد استان البرز سیاست‌هایی را تعیین می‌کند و مدیریت مساجد استان البرز سعی دارد تا مساجد تراز انقلاب اسلامی را ایجاد کند. 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری مساجد استان البرز اعضای حقیقی و حقوقی دارد، بیان کرد: نماینده ولی‌فقیه و مدیران اوقاف، تبلیغات اسلامی و مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه استان البرز از اعضای حقوقی این شورا هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی متذکر شد: پس از حدود ۷ ماه کار مطالعاتی و تحقیقاتی، آئین‌نامه مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان البرز تدوین شد.

وی افزود: در ساختار جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان البرز یک واحد حقوقی نیز به وجود آمده است تا حقوق ضایع شده مساجد را احیا کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: از این پس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌های فرهنگی در مساجد به صورت سازمان یافته و منسجم‌تر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آئین‌نامه مالی مساجد به هیئات امنای مساجد در استان البرز ارائه شده است، گفت: هر مسجدی باید یک حساب بانکی ایجاد کند و تمام اقدامات مالی آن با امضای امام مسجد، مسئول امور مالی و هیئت امنا انجام شود.

خبر مرتبط: ابلاغیه آئین نامه نظام مالی و مدیریتی مساجد

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.